Тести — це одна з ефективних форм проведення контролю знань. Така форма контролю має цілу низку переваг і недоліків:
Певної досконалості тестовий метод набуває
у вигляді комп’ютерного тестового контролю результатів навчального процесу.
Комп’ютерний тестовий контроль є важливою складовою нових інформаційних
технологій навчання, які поступово втілюються в педагогічну практику і зараз є
символом прогресу в ній.
Останнім часом спостерігається зменшення кількості годин у програмах з різних навчальних дисциплін, що призводить до дефіциту навчального часу. Тому виникає потреба у підвищенні ефективності навчального процесу, зокрема, якості та технологічності педагогічного контролю. Одним із найбільш технологічних засобів діагностики та оцінювання навчальних досягнень учнів є тестування, яке необхідно використовувати у поєднанні з традиційними засобами педагогічного контролю.
Програмний продукт Test-W використовую
на уроках для актуалізації знань. Даний продукт дозволяє створювати тести, що
передбачають вибір однієї або декількох правильних відповідей з групи
запропонованих. Дуже зручний для перевірки теоретичних знань; дозволяє
перевірити готовність учнів до подальшого вивчення матеріалу. Учні самостійно
слідкують за часом, стимулюючи себе. Індикатор оцінювання після кожного
запитання демонструє учневі рівень засвоєння ним матеріалу. Водночас тестування
є могутнім стимулюючим чинником, оскільки тести допомагають школярам заповнити
прогалини в знаннях, спонукають їх до самостійної участі в навчальному
процесі.
Проведення комп’ютерного тестування
потребує наявності банку завдань, що вимагає від учителя відповідної методичної
компетентності.
Але слід пам’ятати! Не доцільно проводити
комп’ютерне оцінювання без попереднього тренінгу учнів. Досвід свідчить, що
результати тестування, у цьому випадку, не відповідатимуть дійсності. Оскільки
заміна звичайних формулювань умов завдань, збільшення кількості логічних
операцій під час їх рішення, незвичне середовище і таймер часу обумовлюють
зменшення кількості школярів, які успішно виконають завдання.
Тому на мою думку, тестування потрібно
проводити не лише на етапі перевірки знань, а й на етапі актуалізації опорних
знань учнів тощо.


Немає коментарів:
Дописати коментар